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artist statement / démarche artistique

I observe ‘daily life’: the way we interact and represent ourselves with others, which changes in contrast with surroundings. First encounters interest me, but specifically my work expresses the bonds an artist establishes with the public through art.

While being sensitive to a city’s range of ‘atmospheres’, I meld myself in everyday spaces. I leave clues or hints by using self-promotional techniques and portable media devices as advertisement. In doing so, I raise questions about what happens when common places and public values are infused with creative intent. People react, and a new mentality emerges among crowds; namely, a logic based on ‘events’. Then, with minimal resources, I create artworks by integrating the various stages of communication I developed during the process.

My process involves rearranging the conventions and standards of exhibition and presentation in the visual arts, graphic communication and media. By focusing on specific places and the visual culture encompassed, I can better understand how common spaces shape our relationships with others. These insights, as a result, help me integrate myself in others spaces appropriately.

Souhaitant magnifier le quotidien et briser la routine, je tente de poser sur la ville un regard émerveillé comparable à celui que nous portons sur l’exotique, mais également critique et attentif aux détails. Pour ce faire, je scrute avec attention ses quartiers et arpente leurs espaces publics de manière sensible, apte à percevoir les diverses strates d'histoire qui y persistent. Je les révèle ensuite de façon inédite en créant une documentation de la ville qui bien que subjective, révèle un contexte social fort représentatif de son époque et sollicite des dispositifs de diffusion ou de médiation ubiquistes.

La notion de mobilité permet de saisir l’ensemble de ma démarche : je m’intéresse tant aux habitudes migratoires du citadin qu’à la fluctuation d’ambiances des quartiers et aux déplacements des pôles d’attraction d’une ville. Ainsi mon travail récent met en lumière des environnements en mutation économique, sociale et culturelle et revendique des stratégies d’occupation qui questionnent comment, dans une société occidentale post-industrielle, nous faisons face au changement.